EVOLUŢIA PRIN KUNDALINI
Sfinţiei Sale Shri Mataji Nirmala Devi izvorul acestei învăţături
Spiritul mă îndeamnă să scriu – cuvintele
sunt inspirate de Mama. Este Shri Mataji Nirmala Devi şi a adus în Noua Eră în
dar conştiinţa vibratorie prin Sahaja Yoga.
Toţi suntem născuţi cu potenţialul
conştiinţei totale, dar trebuie să ne acordăm la frecvenţa ei consecvent.
Mama revelează cum se face aceasta de către
Atotcuprinzătoarea Iubire Divină şi spontaneitatea procesului viu.
Înţelegerea mai profundă a vieţii este atât
de simplă încât nu se abordează mental. Doar credinţa şi iubirea vă pot conduce
la ea – în mod cert pentru că ele sunt mai subtile decât argumentarea. Pentru a
experimenta subtilul calea trebuie să fie de asemenea subtilă.
Mesajul ridicării la conştiinţa vibratorie
colectivă îşi ia avânt peste cele cinci continente. Conform profeţiilor, el
devine „Maha Yoga“, care produce o mare schimbare la sfârşitul acestui secol.
Aceasta pentru a împlini toate Scripturile, această realitate a venit. Aceasta
va conduce umanitatea într-o lume nouă iluminată şi binecuvântată . Yogi Mahajan
Cele trei canale ale energiei
Ne întrebăm ce este Dumnezeu. Ateii spun că
nu există Dumnezeu, dar omul care are credinţă afirmă că există Dumnezeu chiar
dacă el nu l-a văzut. Cine are dreptate? Întrebarea este: dacă ateul neagă
existenţa lui Dumnezeu, pe ce autoritate se bazează când face această
presupunere? El meditează? Câţi ani a petrecut el în căutare spirituală sau în
cercetarea sinelui pentru a face o asemenea constatare? Pe de altă parte acela
care crede în Dumnezeu simte ceva, nu cu mintea, nici cu intelectul, dar ştie
din interior că trebuie să existe o explicaţie, un principiu de bază în
mişcarea organizată şi absolut coordonată a cosmosului. El face o introspecţie
foarte profundă. Dar cât de mult gândeşte şi câte planuri îşi face un savant
înainte ca el să inventeze un mecanism şi cât au muncit oamenii de ştiinţă în
perioada anterioară pentru a dezvoltă anumite principii pentru ca savantul de
astăzi, beneficiind de cercetările lor să poată crea ceva cu ajutorul lor?
Aceasta nu este contribuţia unui singur savant, deoarece fundamentul acesteia
este munca altor oameni de ştiinţă dinaintea lui.
Einstein a dat legea relativităţii şi Newton
a dat legea gravitaţiei. Astfel generaţiile următoare beneficiind de lucrarea
celor anterioare, sunt capabile să folosească în ipotezele şi experienţele lor
putând astfel crea ceva mai nou. Acesta este procesul istoriei. Nici o perioadă
de timp nu este punctul final al dezvoltării omului. Este numai un punct din
lanţul de evenimente ce se continuă. Astfel, când la baza unui simplu mecanism
găsim un proces de gândire şi un efort conştient atât de mare, ce implică acest
corp uman care este multifuncţional, multilateral şi multiproporţional? Cum a
putut o astfel de fiinţă să evolueze fără ca alte forţe conştiente să acţioneze
asupra sa? Aceasta duce la premisa că trebuie să existe o conştiinţă superioară
la baza acestui proces.
Mama spune: „Când vedem un copac, noi ştim
de asemenea că există şi rădăcinile care îl susţin.“
Cu toată
sinceritatea trebui să admitem că noi nu cunoaştem acest fapt conştient care
există dinaintea noastră. Cineva poate cunoaşte ceva ce se întâmplă după
naşterea sa, dar nu poate cunoaşte un eveniment care a avut loc în trecutul
îndepărtat, mai înainte chiar de Adam şi Eva. Deşi câte ceva poate fi dedus,
dar aceasta nu este suficient pentru a trage o concluzie. Diferite minţi au
ajuns la concluzii diferite şi îşi dispută temeinicia. Încât este imposibil
să-l imaginăm sau să-l numim astfel decât Principiul Conştient, Dumnezeu sau
oricum şi-l imaginează cineva.
Fiind stabilit faptul că acest principiu
conştient este sursa tuturor lucrurilor şi că susţine evoluţia noastră,
înseamnă că noi trebuie să fim conectaţi la el. Nu putem fi separaţi de el.
Floarea apare din mugure, dar mugurele provine din sămânţă, încât există o
corelaţie între floare şi sămânţă. În acelaşi mod există o legătură între noi
şi sursa noastră. Noi suntem ca peştele în apă, permanent în apă, permanent la
sursa noastră, dar fără să fim conştienţi de ea. Dezvoltarea acestei conştiinţe
se obţine prin meditaţie.
Forţa acestei conştiinţe supreme este
energia şi această energie este variată ca intensităţi, dispoziţii şi funcţii.
Acest principiu conştient în primul rând are o dorinţă. Un savant nu va crea
nimic dacă nu are dorinţa de a crea. Nu puteţi face nimic dacă nu aţi avut mai
întâi dorinţa de a-l face. Buddha vă spune că dorinţa este cauza suferinţei.
Despre ce fel de dorinţă a vorbit Buddha şi despre ce fel de dorinţă vorbim
noi? Acestea nu sunt una şi aceeaşi. Dorinţa despre care vorbeşte Buddha este
dorinţa umană, o dorinţă mărginită, dorinţă oarbă care duce la suferinţă. Dar
există şi dorinţa de a ajuta omenirea. Buddha a spus de asemenea că Boddhisattva,
existenţa iluminată, în compasiunea sa doreşte să ajute omenirea. Aceasta este
dorinţa lui Dumnezeu. Din moment ce acest principiu conştient doreşte, energia
sa se manifestă. Mişcarea acestei energii a dorinţei a luat diferite forme
alcătuind sistemul planetar.
Shri Mataji Nirmala Devi în învăţăturile
sale verificate prin Sahaja Yoga, revelează că în corpul uman, în câmpurile
energetice fizice şi metafizice, există această forţă a dorinţei în canalul
situat pe partea stângă a corpului numit canalul lunar sau Ida Nadi. Acest
canal coordonează partea stângă a corpului uman şi aduce în conştiinţă
memoriile sale care fixează trecutul, astfel asistând întreaga acţiune. Cât
timp acest canal râne activ în om există dorinţa de a trăi. Când această
energie se retrage de pe partea stângă, noi încetăm din viaţă. Acest canal
trezeşte emoţiile şi formează superegoul pe partea dreaptă a creierului. Putem
spune în termeni moderni că reprezintă că reprezintă psihicul în sens foarte
larg. Trebuie să existe de asemenea capacitatea de a îndeplini aceste dorinţe.
Pentru a îndeplini aceste dorinţe, energia are o altă formă pentru acţiune pe
partea dreaptă a corpului, în canalul solar numit Pingala Nadi. Aceasta este
forţa activă în om, năzuinţa de a acţiona. Pentru a acţiona noi trebuie să
folosim corpul fizic şi intelectul, trebuie să gândim, să concepem şi să
proiectăm în viitor şi să activăm corpul în mod corespunzător. Astfel acesta
este canalul activităţii fizice şi intelectuale şi formează ca produs secundar
al activităţii sale egoul în partea stângă a creierului. Atât canalul subtil
stâng cât şi cel subtil drept sunt expresia sistemului nervos simpatic din
imediata apropiere a măduvei spinării.
Aşa cum energia realizează în noi dorinţele
sale, ea trebuie de asemenea să protejeze aceste realizări. Nu are nici un sens
să clădeşti dacă nu poţi să menţii şi să perfecţionezi. Deoarece această
energie este conştientă ea îşi utilizează înţelepciunea pentru a ocroti.
Aceasta formează canalul central numit canalul evoluţiei sau Sushumna Nadi.
Prin înţelepciunea sa energia se dezvoltă în sus pentru a restabili legătura cu
sursa sa. Lucrarea acestui canal subtil este manifestată în canalul nervos
parasimpatic. Finalizarea acestei creaţii are loc numai după ce ea şi-a găsit
sensul. Dorinţa de a cunoaşte sensul nu este încă împlinită. Această putere a
dorinţei neîmplinite încă este energia Kundalini, care creează şi manifestă
existenţele umane şi apoi rămâne ca energie reziduală. Ea se află în osul
sacrum încolăcită de trei ori şi jumătate, aşteptând momentul oportun pentru a
fi trezită de o persoană sfântă.
„Ea este mama voastră, mama fiecăruia dintre
voi. Cum ar putea ea să vă rănească? Ea ştie totul despre voi şi aşteaptă cu
grijă să vă dea a doua naştere“, spune Mama Divină.
Când omul acţionează, în ignoranţa sa, crede
că el face totul, când el nu poate face decât o lucrare moartă. Natura face
toată lucrarea vie. Presupunerea sa falsă îi dezvoltă egoul. Acesta începe să
se umfle ca un balon. Activitatea excesivă de pe partea dreaptă umflă balonul
egoului şi urmează situaţia în care nu mai există loc în creier pentru a mai
permite această umflare. Astfel, tensiunile apar în alte direcţii cauzând
presiune pe superego precum şi împovărarea canalului stâng.
Similar, omul
care este foarte emotiv produce un dezechilibru şi ca rezultat umflă partea
dreaptă a creierului, numită superego. Acesta este creat ca reacţie la ego.
Când se umflă prea tare, presează egoul imprimându-se în canalul drept. Astfel,
activitatea excesivă pe fiecare parte cauzează pendulări între extremităţi.
Balansarea continuă pe canale prin dezechilibrul omului, cauzează confuzie.
Atât sistemul nervos simpatic cât şi cel
parasimpatic fac apel la sistemul nervos central. Există şapte centre subtile
principale în om. Stimulul inteligenţei trece prin aceste centre subtile de la
aceste două sisteme nervoase către sistemul nervos central prin celulele
creierului, căci ţesuturile şi celulele corpului sunt dotate cu inteligenţă.
Altfel cum ar şti o celulă când să se dividă sau să se multiplice? Cum ştie
corpul cum să îndeplinească procesele metabolice şi catabolice? El ştie aceasta
prin stimulul inteligent dat de sistemul nervos simpatic şi parasimpatic.
Fiecare celulă este vie şi tot ce este viu are legătură cu conştiinţa prin
genele sale. Ce este conştient este viu, altfel este ceva mort. În momentul în
care legătura sa cu conştiinţa se rupe, este considerat mort.
Când există o încărcare excesivă pe unul din
canale, canalul este iritat şi sensibilitatea lui se estompează, astfel
stimularea lui slăbeşte. În consecinţă sistemul nervos central nu mai poate decodifica
mesajul primit de la sistemul nervos simpatic şi parasimpatic. Ca printr-o
legătură telefonică ce devine perturbată, celulele şi ţesuturile nu mai
funcţionează bine. Astfel se produc tulburări psihosomatice. Activitatea în
exces a oricărei părţi sau celule produce dezechilibru. În stare cronică,
epuizarea energiei din centri duce la boli cum este cancerul. Astfel are loc
procesul de deteriorare în corpul uman prin diminuarea legăturii cu conştiinţa
şi pierderea energiei. Tendinţele extreme l-au îndepărtat pe om de legile
evoluţiei – care cer un echilibru, o stare de linişte.
Omul nu ascultă de legile propriei naturi,
astfel energia creatoare este blocată, ducând la probleme psihice, mentale,
emoţionale şi spirituale.
Universul miniatural interior
Energiile vitale în interiorul corpului,
rotindu-se în milioane şi milioane de vibraţii în concentraţii diferite,
formează chakrele. Chakra înseamnă roată. Se numesc roţi pentru că astfel este
mişcarea sau vârtejul energiilor în corpul uman.
Fiecare câmp de energie se roteşte în plan
orizontal, în sensul acelor de ceas, la o anumită frecvenţă corespunzătoare
locului pe care îl ocupă în corp aşa cum planeta Pământ se roteşte în jurul
proprie axe. Ele se manifestă în jurul măduvei spinării ca plexuri şi
guvernează funcţionarea organelor şi a sistemului neuro-endocrin din corpul
uman.
Acestea sunt centre conştiente care în
fiecare moment recepţionează şi emit energie. Astfel, ce recepţionează şi ce
emit este important pentru armonia lor. Fiecare gând sau acţiune influenţează
sensibilitatea şi performanţele acestor centri energetici.
Când chakrele nu sunt tensionate sau
epuizate de energiile lor, ele pot fi uşor străbătute direct pe centrele lor de
Kundalini în ascensiunea sa. Unirea atenţiei umane cu spiritul (Atma) se manifestă
prin conştiinţa colectivă, pentru că aceasta este caracteristică spiritului.
Sensibilitatea chakrelor devine slăbită,
scăzută după primele şocuri cauzate de o comportare iresponsabilă a subiectului
faţă de ele. După aceea fiinţa umană poate trăi în toate modurile şi
obiceiurile distructive foarte uşor. Kundalini s-ar ridica foarte uşor de la
început, dar, dacă centrii superiori nu sunt deschişi, numai câteva fire pot
trece prin ele. Kundalini forţează ceea ce întâlneşte în calea ei până la un
punct. Voi o puteţi simţi foarte puternic în punctele în care chakrele sunt
închise. Ea alimentează chakrele, vindecă boli sau tensiuni şi purifică totul
în ascensiunea sa.
Tehnicile sahaja acţionează asupra acestei
reţele integrate subtile având ca efect hrănirea, reglarea şi corectarea
glandelor şi proceselor interne pe care le controlează putând ca în final să
înlăture însăşi cauza bolii.
La moarte Kundalini părăseşte corpul luând
cu ea conţinutul chakrelor ca dereglările conştiinţei care constituie Karma
acestei vieţi şi a vieţilor anterioare.
MOOLADHARA CHAKRA – prima treaptă în evoluţie
Kundalini
se ridică din domiciliul său din prima chakră spre a şaptea chakră. Străbătând
zona fontanelei (Talu), traversează a şaptea chakră şi se uneşte cu conştiinţa
colectivă. Prima chakră este situată puţin mai jos de şira spinării, toate
celelalte centre sunt localizate pe şira spinării. Ea păzeşte pe Kundalini care
se află în osul sacrum de la baza coloanei de pătrunderea intenţiilor nedivine.
Pe prima treaptă a evoluţie când aceste
energii interacţionau, primul organism unicelular a fost format ca ameobă. Apoi
el a devenit din ce în ce mai complex, dezvoltându-se în fiinţe multicelulare.
În corpul omenesc acestui centru îi
corespunde elementul carbon, începutul vieţii. Îi este asociat elementul pământ
şi astfel când este deschisă, magnetismul interior începe să lucreze. O
persoană cu o Mooladhara chakra deschisă are un foarte bun simţ al direcţiei.
Mooladhara chakra constituie fundamentul psihic care susţine toate centrele
superioare. Orice perturbare a sensibilităţii sale determină dezechilibrarea
individului şi cauzează perturbări mentale. Acest centru guvernează două
funcţii în corpul fizic: retenţia şi excreţia. El reglează reproducerea în
multe moduri. Presiunea pe organele de eliminare (de ex. constipaţia) produce
tensiuni în această chakră. De asemenea, importanţa inocenţei în ceea ce
priveşte sexul de-a lungul evoluţie, poate fi explicată. Freud a arătat cum
reprimarea sexului creează probleme în psihicul uman. Însă el a dus teoria sa
unilaterală prea departe. Într-adevăr, reprimarea sexului stânjeneşte
sănătatea, dar desfrânarea este mai dăunătoare. Cei care au vorbit despre sex
în această epocă au pledat pentru lăsarea în voia sexului. Ei au expus teoria
că dacă nu vă lăsaţi în voia lui oricât, vă pierdeţi minţile. Într-adevăr se
poate deveni impotent, frustrat, nefericit şi o personalitate unilaterală se
dezvoltă reprimând sexul. Sexul nu trebuie suprimat, nici să ne lăsăm în voia
lui, există o cale de mijloc între aceste două extreme.
Sexul este absolut normal, este o dorinţă
naturală a omului. Dar el trebuie înţeles în perspectiva cuvenită. Sexul nu a
avut niciodată vreun rol în evoluţie. Dar sexul trebuie înţeles la nivel uman,
în legătură cu realizarea fiinţei umane şi nu la nivel animal, pentru a ajunge
la concluzii corecte. De exemplu fiinţele umane sunt evoluate şi au un simţ al
decenţei pe care animalele nu îl au. De asemenea, simţul dreptăţii pe care îl
din stadiul de evoluţie la care a ajuns dharma noastră. Ştim că viaţa
echilibrată este foarte importantă şi spre deosebire de animale noi avem
libertatea de a merge către orice extreme oricât de absurde. Un alt aspect
important este că întotdeauna comportarea noastră este în căutarea aprobării
colective. Orice am face noi dorim să fim apreciaţi de colectivitate. De
exemplu noi nu ridicăm statui beţivilor şi prostituatelor şi nu îi elogiem. Acelaşi
lucru este valabil şi în privinţa sexualităţii, dacă are aprobarea
colectivităţii, bucuria este completă. Astfel, sexualitatea în afara căsătoriei
şi infidelitatea nu au nici un ajutor pentru a merge bine deoarece de oarece
creează o personalitate nesigură. Sexualitatea fără aprobarea colectivităţii
este contra a ceea ce susţine existenţa umană (Dharma). Alţii nutresc doar
senzualitate, reducând-o la un act carnal, contrar evoluţiei. Atât libertinajul
cât şi suprimarea sexualităţii dăunează acestui centru. Acolo unde în cazul
căsătoriei sexualitatea este finalizarea unei relaţii de iubire, ea este
elevată şi, pe măsură ce relaţia se adânceşte ea nu mai este atât de
importantă. Soluţia cea mai importantă în timpul unei vieţi este căsătoria cu o
persoană, deoarece căsătoria are aprobarea colectivă a societăţii şi protecţia
acesteia necesară pentru creşterea adecvată a copiilor.
Obsesia sexuală devine un blocaj mental.
Ceea ce este mental este artificial şi nu poate da satisfacţie. Voi puteţi
înfăptui ceva real, care există cu adevărat, dar ceea ce este în imaginaţia
voastră o obsesie mentală, nu poate fi reală. De exemplu, cu cât consumaţi mai
mult alcool, cu atât vreţi mai mult alcool. Dând însemnătate unui exces nu veţi
mai scăpa de el. Astfel, lăsându-vă în voia sexualităţii, nu veţi mai scăpa de
ea, pentru ca devine o obsesie din ce în ce mai puternică. Veţi căuta diverse
căi să o alimentaţi, şi cu cât aceasta va stărui mai mult în minte, mintea
devine pervertită. În acest fel mintea devine bolnavă şi primul centru este
slăbit, însă, într-o viaţă căsătorită şi sensibilă, cu grijă părintească şi
responsabilitate, personalitatea umană ajunge să se maturizeze şi să se
echilibreze pentru a putea evolua.
Practicile oculte care sunt toate într-o
completă orbire, dăunează acestui centru. Astfel de sisteme utilizează sensuri
ciudate care îndepărtează de spiritualitate ca în practicile tantrice în care
chiar sexul este folosit ca instrument. Sexul nu poate fi folosit ca instrument
în evoluţie. Concentrarea pe sex vă poate da o stare de intensitate iluzorie,
dar această stare nu are nici un rol în evoluţie. Testul pentru oricare
practică spirituală este cunoaşterea a ceea ce ea susţine şi cât de trainică
este, nu numai o scurtă incursiune în ego sau superego. Există de asemeni
practici periculoase de chemare a spiritelor morţilor si de lucru cu sufletele
morţilor. Mesmerizarea, hipnotismul, parapsihologia, puterile extrasenzoriale,
transa, automatismele (ca sărituri) sunt toate manifestări ale spiritelor
morţilor. Aceste spirite sunt descrise de unii doctori ca Proteina 56 şi
Proteina 58 care declanşează boli cum este cancerul. Toate aceste practici
lezează sensibilitatea primului centru care este viu şi nu are nimic de-a face
cu moartea.
În sfârşit, drogurile, mai ales cele
puternice, dăunează acestui centru. Ce se întâmplă când înghiţiţi „acid“? Acest
drog stimulează peste măsură atenţia, cu repercursiuni asupra sistemului nervos
central. Supra-activarea creează o stare de urgenţă care se manifestă mai
departe în sistemul nervos simpatic. Ca urmare centrii trebuie să elibereze mai
multă energie. Curgerea suplimentară de energie în sistemul uman dă o senzaţie
de relaxare sau de plutire numită „înălţare“. Experienţele psihedelice,
halucinaţiile, mărirea dimensiunilor depind de droguri. Când efectul drogurilor
încetează, deoarece energia totală este limitată, energia eliberată se reduce
brusc cauzând o indispoziţie cu o totală cădere a atenţiei. Oscilarea de la
supra-activare la cădere dăunează atenţiei. Aceasta înregistrează un şoc în
sistemul nervos central.
Repetarea acestor experienţe duce la
subjugarea atenţiei şi distruge celulele creierului.
Primul centru este întruchiparea inocenţei
şi este numit Mooladhara chakra. Dar Mooladhara propriu-zisă este situată în osul
sacrum deasupra faţa de Mooladhara chakra. Mooladhara înseamnă suportul
rădăcinii, este domiciliul Mamei Kundalini. Însăşi poziţionarea sa sugerează că
centrul sexului nu este străbătut de ea pentru ascensiunea sa. Încât sexul nu
are nici un rol în ascensiunea finală, dar dacă acest centru este slăbit
Kundalini nu se ridică din domiciliul său, iar dacă există intervenţii nesfinte
ea coboară în domiciliul său.
O Mooladhara trezită se manifestă prin
înţelepciune, putere în dedicare, inocenţă şi puritate.
Această personalitate este foarte favorizată
şi primeşte binecuvântarea Divinului în abandonul său.
SWADISTHAN CHAKRA – Dezvoltarea esenţei esteticii
Din dorinţa de a se manifesta energia ia
forme variate creând frumuseţe. Astfel, dorinţa omului de a se adăposti a
condus inteligenţa sa la crearea formei de casă. Pe măsură ce simţul estetic i
s-a dezvoltat el a adăugat graţie şi frumuseţe adăpostului ceea ce a dus la
ştiinţa arhitecturii. Aceasta se dezvoltă în continuare şi pe măsură ce devine
mai subtilă omul creează lucruri mai frumoase. El va continua să creeze
deoarece aceasta este natura forţei sale creative. Dezvoltarea esteticii a fost
al doilea pas în evoluţia omului în care a devenit capabil să depăşească
limitele simţurilor audio-vizuale. Pentru prima dată el pătrunde în abstract,
el poate imagina, proiecta şi concepe o imagine fără ca ea să fie în mod real
acolo. Cu această capacitate el a devenit capabil
să-şi dezvolte în evoluţia ulterioară stilul de viaţă.
să-şi dezvolte în evoluţia ulterioară stilul de viaţă.
Oricine creează trebuie să aibă o viziune
mai întâi.
El trebuie să aibă capacitatea de a proiecta
ceva ce nu există în cele trei dimensiuni, încât aceasta ia formă mai întâi în
minte. Animalele nu au această capacitate, este un dar special al omului. Aceia
care au rafinat această artă s-au ridicat ca genii, ei au devenit creatori,
înaintaşi în societate, avangarda în domeniul artei şi culturii.
Dar omul are o
tendinţă de a duce la extremă tot ce începe, fără încetare. Această tendinţă a
omului de a face ceva mecanic, într-o manieră monotonă, goleşte energia
centrului doi şi îl dezechilibrează. Dacă cineva utilizează această capacitate
fără încetare, fără repaus, atunci prin obosire şi suprasolicitare ea slăbeşte.
Astfel, artiştii, proiectanţii, oamenii care gândesc prea mult şi care creează
prea mult au în general centrul doi slăbit.
În corpul fizic centrul doi guvernează
funcţiile rinichilor, partea inferioară a ficatului, pancreasul, splina şi
intestinele. Mai recent Dr. Z.V. Harvalik, inginer la o agenţie militară
americană şi vicepreşedinte al Societăţii Americane a scafandrilor, susţine că
a identificat receptorii din corp cu care scafandrii recepţionează şi
prelucrează semnalele senzoriale. După o serie de teste de laborator în care au
folosit diferite forme de ecrane metalice pentru a acoperi diferite părţi ale
corpului prin rotaţie, el a localizat glandele suprarenale (de deasupra
fiecărui rinichi) ca arii de recepţii importante. Dezechilibrele din aceste
organe golesc de energie centrul doi. Alcoolul dăunează acestui centru. El
înfierbântă ficatul. Ficatul degajă căldură. Fiecare centru are o temperatură
optimă la care poate lucra eficient şi dacă există mai multă căldură, el
produce febră. Are nevoie de deconectare şi neputându-se deconecta, va arde
celulele organelor şi împiedica funcţionarea lor. Majoritatea profeţilor au
interzis oamenilor să consume alcool. Profetul islamului a interzis total
consumul de alcool, dar acum noi vedem că aceste ţări sunt cele mai mari consumatoare
de alcool şi auzim că acei sikhs din Anglia beau mai mult decât orice englez.
Aceasta este împotriva propriei religii deşi, ei sunt atât de severi în
practicile religioase. Aceasta le blochează al doilea centru pentru ca ei aderă
la o religie dar nu urmează spiritul ei.
Comportarea artificială toceşte
sensibilitatea centrului doi. Oamenii care se orientează după cărţi în modul de
a vorbi şi a se comporta întâmpină dificultăţi la acest centru. În casa unui
diplomat, soţia ambasadorului îl urma pe cel oaspetele cel mai important şi
orice ar fi spus acesta ea repeta „minunat“. Când el a spus că tatăl său a
decedat cu o lună înainte, ea a răspuns: „minunat“. Manierismul artificial este
opus simţului esteticii şi frumuseţii. Reducând abstracţiunea la o comportare
necultivată, vă pierdeţi propriul simţ al realităţii.
NABHI CHAKRA – Atingerea prosperităţii şi dharma
Pe măsură ce populaţia a crescut, societatea
a crescut şi acţiunile s-au dezvoltat. Prin urmare, a fost necesara organizarea
societăţii şi enunţarea legilor adecvate pentru funcţionarea ei armonioasă.
Breşa cauzată de sentimentul unei identităţi individuale, nu permite omului să
realizeze legile evoluţiei. Astfel, pe a treia treaptă a evoluţiei, omului i-a
fost dat codul conduitei morale (dharma), cele zece porunci.
Acesta este centrul prosperităţii (kshema)
atât fizice cât şi financiare. Pe măsură ce omul şi-a dezvoltat forţa
creativă, el a învăţat de asemenea să utilizeze resursele naturii în favoarea
sa şi astfel prosperitatea a crescut.
Prosperitatea este o treaptă necesară în
evoluţie şi în stabilirea unei existenţe normale umane, banii fiind necesari ca
mijloc de schimb pentru necesităţile vitale ale omului.
Dacă nu am avea mijloacele de satisfacere a
necesităţilor vitale, ele ne-ar sta tot timpul în cale. Dar am fost binecuvântaţi
cu inteligenţă şi cu un trup multilateral cu ajutorul căruia putem munci şi
câştiga mijloacele pentru satisfacerea acestor necesităţi. Când aceste
necesităţi vitale sunt satisfăcute, problemele lumeşti nu ne mai ocupă timpul
şi nu ne mai blochează creşterea.
Însă uneori se alunecă, când cineva are un
lucru îl vrea pe următorul şi alunecă în materialism. Nu este nimic rău în a fi
prosper, numai că nu trebuie să fim obsedaţi de bani.
Dorinţa de a avea bani de dragul banilor
este avariţie. Este dincolo de limitele necesităţii şi devine obsesie: o boală
a minţii care opreşte evoluţia. Avariţia şi tezaurizarea împiedică circulaţia
banilor şi este expresia unei minţi egoiste, primitive care nu ştie adevărul
despre necesităţile vieţii.
Este împotriva naturii deoarece totul în
natură curge. Natura este una. Ciclul energiei trebuie să se mişte la fel către
fiecare parte. În Gita, Lord Krishna spune regelui Arjuna să câştige atât de
mult încât să poată da mai mult şi mai mult. Astfel, dacă un om sărac are nevoie
de bani şi nimeni nu îi dă, cum poate fi el ajutat? Bogaţi şi săraci sunt părţi
din Virata, Marea Unitate. Astfel dacă bogatul dă săracului, aceasta ajută,
echilibrează, dar dacă bogaţii nu distribuie va apare disproporţie şi
dezechilibru. Săracii vor deveni şi mai săraci, iar bogaţii şi mai bogaţi.
Actul de a împărţi se învaţă, generozitatea elevează atât de mult.
Tezaurizarea este stagnare, ea se reflectă în minte şi energetic se dezvoltă
o minte nesănătoasă, încât o astfel de persoană este o natură malefică şi un
pericol pentru societate.
Dacă funcţionarea stomacului este perturbată
atunci procesul digestiei şi asimilării va fi afectat deoarece centrul trei
controlează funcţiile stomacului şi ale părţii superioare a ficatului. Astfel
grija faţă de stomac este foarte importantă. Atitudinea faţă de mâncare şi
modul în care se mănâncă influenţează sucurile digestive şi glandele. Dacă
sunteţi grăbiţi, supăraţi sau îngrijoraţi în timp ce mâncaţi, atunci hrana nu
va fi digerată corespunzător deoarece stomacul este tensionat, dacă mintea
este preocupată de bani, energia este disipată în altă parte şi muşchii
stomacului devin tensionaţi când ei ar trebui să fie liberi să acţioneze
asupra hranei. Bucuraţi-vă de hrana voastră echilibrată astfel ca hrana să ajungă
cu bine în stomac ale cărui sucuri să o prelucreze bine, încât corpul să fie
bine hrănit.
A mânca liniştit este o cerinţă – este
meditaţie.
Prea multă preocupare privind hrana
afectează de asemenea al treilea centru: menţine stomacul în excitaţie şi
împiedică circulaţia energiei. Nu vă faceţi prea multe griji privind hrana
atâta timp cât aceasta este completă şi hrănitoare.
Stomacul este un organ foarte sensibil.
Stomacul îndeplineşte funcţiile cele mai importante în pofida tuturor
tratamentelor la care îl supunem. Postind fără discernământ avariem stomacul.
Dumnezeu nu poate fi atins prin postire, acesta doar dăunează stomacului.
Stomacul are nevoie de un program regulat şi o dietă adecvată, nu este ceva cu
care să ne jucăm. Postul poate fi necesar în anumite condiţii de sănătate, sub
supraveghere adecvată, dar nu are nici o semnificaţie spirituală. Ce sens are
postul dacă mintea continuă să se gândească la mâncare? Când trupul nu are
nevoie de hrană vă va semnaliza. Sahaja Yoga este o cale a spontaneităţii şi
este opusă oricărei practici de auto-negare sau agresiune asupra oricărui organ
sau legilor sale.
BHAVA SAGARA – VIDUL, Oceanul Creaţiei
În jurul centrului trei se află vidul care
este zona influenţei din afară. Când omul a prosperat şi necesităţile sale
vitale au fost satisfăcute, mintea sa a fost copleşită de creaţie şi s-a
întrebat: „Cum iau fiinţă toate acestea?“ Deoarece el şi-a aprofundat
cercetările, el s-a rugat să fie ghidat căci singur nu ar putea să cunoască
creaţia care l-a precedat.
Când vreţi să mergeţi în alt oraş, întrebaţi
pe cineva care a fost deja acolo pentru a vă îndruma. Astfel în acea etapă de
căutări spirituale, îndrumările unui maestru iluminat erau necesare. Când să ne
rugăm, ce spunem? Noi mai mult cerem lucruri, nu-i aşa? Doamne, arată-mi calea,
dă-mi aceasta sau aceea sau altceva. Când suntem pregătiţi pentru a fi călăuziţi, atunci noi primim îndrumarea. La timpul potrivit, aspectul potrivit vine. Timpul era pregătit pentru trezirea principiului de guru. Din timpuri imemoriale Maestrul Primordial a devenit activ si s-a încarnat în marii maeştri: Lao-tze, Dattatreya, Socrate, Moise, Confucius, Zoroaster, Mohamed, Nanak, etc. Aceştia au fost maeştrii care au descins pentru a ajuta omenirea în evoluţia sa.
dă-mi aceasta sau aceea sau altceva. Când suntem pregătiţi pentru a fi călăuziţi, atunci noi primim îndrumarea. La timpul potrivit, aspectul potrivit vine. Timpul era pregătit pentru trezirea principiului de guru. Din timpuri imemoriale Maestrul Primordial a devenit activ si s-a încarnat în marii maeştri: Lao-tze, Dattatreya, Socrate, Moise, Confucius, Zoroaster, Mohamed, Nanak, etc. Aceştia au fost maeştrii care au descins pentru a ajuta omenirea în evoluţia sa.
Din nefericire astăzi există mulţi şarlatani
şi falşi guru care se pretind maeştri. Pentru un căutător complicat este
dificil să recunoască un maestru adevărat.
Căutând un om care să apeleze la ego-ul
nostru vorbind în numele lui Dumnezeu şi acceptându-l ca maestru spiritual,
deveniţi sclavul lui. Afacerea cu guru a devenit un fel de industrie în secolul
XX. Aceşti falşi guru încurajează slăbiciunile voastre, vă blochează vidul şi
vă încătuşează de ego-ul lor. Vă lăsaţi prinşi de masca personalităţii lor şi
de vorbele lor ingenioase. Nu puteţi progresa în evoluţia voastră cu această
încărcătură de falsitate în fiinţa voastră, căci prin propria voinţă v-aţi
abandonat lor.
Aşa cum Cristos a spus, spiritele rele vă
vor poseda dacă acceptaţi să rătăciţi în acea zonă necunoscută. Dacă sunteţi
slăbiţi şi vulnerabili şi dacă vă lipseşte tăria interioară vă veţi lăsa atraşi
de persoane negative care utilizează spirite demonice. Acele spirite vă vor
poseda deoarece acestea, asemenea paraziţilor au nevoie de o minte umană pentru
a se hrăni, o minte umană prin care să-şi infiltreze gândurile pentru a-şi
satisface poftele. Spiritul unui alcoolic doreşte alcool, dar nu şi-l poate
procura. Posedând un om care are slăbiciune pentru alcool, el îi poate inocula
dorinţa de a bea mai mult alcool încât, prin experienţa mentală a acestuia, îşi
satisface propria poftă de alcool. Iată cum spiritele sunt capabile să posede
oameni şi să lucreze asupra lor. În acelaşi timp ele slăbesc şi mai mult
individul şi îi cauzează boli. De aceea, în Biblie, Isus a vorbit adesea despre
însănătoşirea unor oameni prin alungarea spiritelor demonice care îi posedau.
Cercetările unui renumit neuropsihiatru
american, Dr. Elmer Green de le Fundaţia de Neurologie – Kansas, care a lucrat
peste cincisprezece ani ca psihiatru pentru navetele spaţiale şi misiunile de
ghidare a rachetelor, sunt profunde: „Aşa cum au fost preveniţi, exploratorii
încercaţi ai acestor tărâmuri au fost atenţi la fiinţele întâlnite acolo cărora
în împrejurări normale oamenii le acordă puţină atenţie…
Programele de explorare descriu aceste
fiinţe ca entităţi ale căror corpuri sunt formate în întregime din substanţă
eterică şi stadiul lor de dezvoltare psihologică nu este mai bun decât al
omului însuşi. Ele sunt foarte diferite si unele sunt răutăcioase, crude şi
viclene şi folosesc corpul subtil al exploratorului blocându-i mentalul sau
emoţional şi folosindu-l contrar lui, putând vorbi în interiorul
exploratorului. Dacă el nu este detaşat de personalitatea sa, ele îl obsedează
cu diferite constrângeri pentru amuzamentul lor şi în cazuri extreme pot chiar
submina funcţionarea normală a sistemului nervos, controlând creierul prin
chakre. Mulţi pacienţi cu tulburări mentale au susţinut că sunt controlaţi de
entităţi, dar doctorii în general consideră aceste declaraţii ca aparţinând
unei comportări aberante, pure proiecţii ale subconştientului şi nu
investighează mai departe“.
Este interesantă această remarcă, că ele pot
influenţa creierul prin chakre. În paralel tradiţia creştină spune că spirite
demonice îşi au locul lor la poarta dintre simţuri şi spirit exercitându-şi
influenţa, nu asupra spiritului, ci asupra imaginaţiei.
Sahaja yoghinii au descoperit că mulţi
căutători sunt posedaţi astăzi de falşi guru şi în acest stadiu ei nu pot renunţa
la aceştia care îi subjugă şi îi orbesc peste orice limită.
Trebuie să ne dăm seama ce anume am realizat
în mod real? Ce puteri se manifestă?
Halucinaţia şi fantezia perturbă vidul. Un
blocaj pe vid formează o perdea de iluzie care desparte pe om de realitate.
Vidul poate fi purificat de un maestru iluminat, altfel căutătorul va rămâne în
oceanul iluziei. Vidul este întruchiparea principiului de guru. Când este
trezit devenim guru şi suntem autorizaţi de Divin care se manifestă prin noi şi
noi putem trezi Kundalini la alţii.
Căutătorii care nu au avut nici un fals guru
primesc Realizarea Sinelui foarte repede şi se stabilizează foarte uşor. Vidul
este păstrat pur la oamenii care urmează în viaţă dharma. După iluminare,
dharma este trezită şi nu mai este nevoie să ne întrebăm ca să facem şi ce să
nu facem. Treptat, toate obiceiurile rele încetează spontan.
ANAHATA CHAKRA – Realizarea emoţională
Când un copil nou născut intră în această
lume străină, el suferă din cauza şocului şi a insecurităţii fiind scos din
uterul matern care îl ocrotea. Atunci iubirea mamei umple acest gol din ambianţa
străină. În împrejurările în care un copil îşi pierde mama sau are o copilărie
neliniştită, el suferă de insecuritate şi caută împlinirea emoţională.
Centrul inimii are de suferit de câte ori
există o suferinţă deoarece este centrul emoţiilor. Cel neîmplinit emoţional
aderă la oricine, hrana emoţională fiindu-i necesară. Astfel, o societate în
care relaţiile sunt întâmplătoare, trecerea de la unul la altul, nu beneficiază
de securitate emoţională. Astfel, insecuritatea şi lipsa de confidenţă îi
tulbură creşterea.
Numai prin acest centru poate fi
experimentată binecuvântarea şi extazul iubirii pure. Acolo unde un partener îl
domină pe celălalt sau este posesiv, fie că este dominaţia bărbatului sau a
femeii, această relaţie este înăbuşită şi relaţia stagnează. Energia trebuie să
curgă liber. Fiecare trebuie să-l respecte pe celălalt şi să nu-i blocheze
creşterea celuilalt prin forţa personalităţii sau voinţei sale. Dezvoltând
înţelegerea atât bărbatul cât şi femeia îşi realizează statutele lor egale.
Femeia se afirmă ca partener egal şi nu suportă nici o dominaţie. Bărbatul ca
urmare a superiorităţii sale fizice apără căminul şi este cel care câştigă
bani. Bani îi dau putere, ceea ce îl face să se simtă superior. În situaţiile
în care femeia nu-şi poate afirma drepturile, ea este frustrată şi dezvoltă o
supărare presantă. Această supărare se răsfrânge asupra copiilor; de multe ori
cazurile cronice nevroze. Cancerul de sân sau alte boli feminine pot fi cauzate
de tensionarea sau tratamentul incorect asupra femeii.
Pe a patra treaptă a evoluţiei, a venit Lord
Rama pentru a întruchipa idealul de comportare pentru relaţia dintre soţ şi
soţie. El a restabilit statutul femeii şi a întruchipat regalitatea şi valorile
sociale necesare, care se deterioraseră între timp. El a arătat principiile de
guvernare şi a formulat normele sociale şi politice în acord cu legile
evoluţiei (Dharma).
El a pus accentul pe conceptul de datorie: a
copiilor faţă de părinţi, a părinţilor faţă de copii, a soţului faţă de soţie
şi invers.
În timpul domniei sale înţelepciunea şi
vârsta erau sinonime şi cei mai în vârstă erau căutaţi pentru îndrumare. Acest
lucru este necesar pentru integrarea şi păstrarea societăţii. Dacă familiile se
destramă, societatea se dezintegrează. Întreaga ordine socială trebuie
păstrată, de la cămin până la nivel de naţiune. O societate poate oferi
securitate socială, dar dacă în ea vârstnicii ştiu că ei pot ajunge la azilul
de bătrâni, aceasta agravează insecuritatea emoţională. Cu bani nu se poate
cumpăra securitate emoţională. Bătrâneţea este asemănătoare copilăriei pentru
că dragostea şi ocrotirea sunt cele mai importante. Mai presus de orice
binecuvântările lor dau împlinire şi bucurie.
Iubirea dă putere şi confidenţă şi cu ea
puteţi fi victorioşi în viaţă. Banii nu pot înlocui confidenţa.
Centrul inimii este fundamentul unei puteri
interioare, iubirea mamei consolidează centrul inimii. Acolo unde ea i-a fost
refuzată în copilărie, o relaţie împlinită emoţional poate umple acest gol.
Această putere interioară este necesară, ea protejează şi dă rezistenţă la
îmbolnăviri.
Un centru al inimii puternic stă la baza
unei personalităţi puternice. Hrănit cu iubire, acesta emană căldură şi
bucurie. Iubirea este pretutindeni în natură. Iubirea face să încolţească
sămânţa. Iubirea vindecă. Iubirea devine în mod irezistibil compasiune, In
dorinţa de a ajuta omenirea. Nu este o decizie intelectuală, ci un act spontan.
Inima răspunde la suferinţele altora
deoarece este uman să ne pese de sentimentele umanităţii. Oricât de important
ar fi un om în societate, fără iubire îi va lipsi forţa demnităţii. Este ca
parfumul unei flori.
Iubirea este principiul întregii creaţii,
este numai vibraţie divină. Noi spunem Dumnezeu este iubire şi iubirea este
Dumnezeu, deoarece fără acestea noi încetăm să existăm.
În iubirea adevărată nu există nici „eu“,
nici „tu“, nu există decât contopire în acest sentiment, noi experimentăm
profunda unitate umană. Fizic apărem de culori, forme, minţi sau mentalităţi
diferite.
În iubire toate picăturile devin un ocean,
vibrând în ritmuri diferite într-un dans cosmic.
Ura şi gelozia dezvoltă un anticurent care
curge împotriva ritmului cosmic. Unde există iubire există creştere,
sărbătoare, bucurie şi evoluţie.
Inima este pompa corpului şi astfel orice
exces fizic sau mental tensionează centrul şi cauzează atacuri de inimă în
stadiile avansate. Utilizarea corpului ca u instrument de etalare atletică
oboseşte centrul inimii. Ce doriţi să dovediţi alergând într-un maraton? Puteţi
lua premiul întâi: şi ce este cu aceasta? Astfel hatha yoga modernă afectează
centrul inimii care este sediul spiritului. Înţelepţii de altădată au dezvoltat
anumite exerciţii pentru a corecta anumite probleme de sănătate şi pentru a
reechilibra corpul. Acestea au dus la dezvoltarea unor şcoli de hatha yoga
pentru cei care sufereau de asemenea probleme. O persoană sănătoasă nu are
nevoie de ea. Shri Mataji a arătat că un exerciţiu de hatha yoga este ca un
medicament. Se ia un medicament pentru o anumită problemă, nu este nevoie să
luăm toate medicamentele împreună, tot timpul. Dar astăzi, mai ales în vest,
hatha yoga este practicată fără discernământ. Oameni stau ore întregi în tot
felul de asane.
Dar nu stând în cap veţi ajunge să-l
cunoaşteţi pe Dumnezeu.
Multe titluri de atracţie sunt prezentate
drept yoga. Există yoga cu mobilier în care staţi pe un anumit scaun sau vă
sprijiniţi într-un anumit fel sau altul. Trebuie să vă jucaţi cu o anumită
jucărie şi credeţi că progresaţi când deveniţi capabili să vă curbaţi mai jos
pe scaun. Deoarece se utilizează diferite tipuri de mobile de aceasta profită
industria mobilei.
Alţii se ocupă cu yoga pentru cupluri.
Cuplurile ar avea nevoie de cineva care să le arate cum pot simţi iubirea în
diferite poziţii fizice. Mulţi afacerişti au apărut în vest pretextând yoga.
Oamenii cred că purtând haine albe sau şofran, fiind vegetarieni şi stând în
diferite poziţii vor ajunge la Dumnezeu. Acestea sunt noţiuni eronate.
Culoarea hainelor, alegerea hranei şi asanele complicate nu au nimic de a face
cu Dumnezeu. Dumnezeirea se realizează când Kundalini ne elevează existenţa,
gândurile şi acţiunile.
Acordând atât de multă atenţie trupului,
neglijăm emoţiile, încât un hatha yoghin poate deveni o persoană fără
sentimente. În cazurile extreme neglijând spiritul apar atacuri de inimă când
spiritul încearcă să părăsească corpul provocând moartea.
VISHUDI CHAKRA – a cincea treaptă
Forţa creativă l-a condus pe om să realizeze
noi înălţimi. Căpătând încredere în realizările sale el şi-a asumat rolul celui
care face, devenind arogant. Având succes în strădaniile sale, şi-a dezvoltat
un sentiment de superioritate care a dus la tot felul de complexe. Atât
complexul de superioritate cât şi cel de inferioritate se formează în centrul
cinci.
În corpul fizic acest centru guvernează
aparatul vocal. Utilizarea în mod negativ, abuziv sau peiorativ a vocii
afectează energia acestui centru. Mai mult, intonarea fără discernământ a
mantrelor sau mantrele date de falşi guru, perturbă vibraţiile acestui centru.
Mantrele au efect asupra minţii. Un cântec de leagăn poate adormi un copil
calmându-i simţurile. Astfel monotonia poate toci simţurile, încât
distrăgând mintea din încordare şi stres, persoana se simte relaxată. Astfel
comercializarea mantrelor a devenit o afacere atât de rentabilă folosind
minţile atât de tensionate ale oamenilor. Mantrele intonate astfel pot produce
autopsihoză; autopsihoza este împotriva conştiinţei. Numai conştiinţa lucidă
asupra problemelor poate revela soluţionarea lor. În momentul în care îi
înţelegeţi cauza, ea încetează să mai fie o problemă. Deci rezolvarea se află
în conştiinţa lucidă şi nu în repetarea monotonă a mantrelor.
Tiroida este primul centru al corpului, de
aceea este un centru foarte sensibil care ne păzeşte de intrarea viruşilor şi
bacteriilor. Inhalarea oricărei poluări – industriile sau fumatul – blochează
acest centru. Respectul de sine întăreşte acest centru. Trebuie să vă respectaţi
pe voi înşivă dacă doriţi ca alţii respecte. Mai mult, trebuie să existe
respect pentru Kundalini, Mama noastră. Fără respectul de sine, nu poate
exista respect pentru viaţa care curge prin noi. Fără respect nu se poate reuşi
ridicarea în evoluţie.
Acesta este centrul diplomaţiei divine cu
care omul învaţă să depăşească adversitatea cu graţie. Pe această treaptă de
evoluţie a venit Lordul Krishna pentru a proclama măreţia lui Dumnezeu. El a
autorizat folosirea forţei ca ultimă soluţie pentru a sprijini forţele
dreptăţii. Marea bătălie din Mahabharata din acel timp, arată că adevărul iese
victorios.
Fiinţa primordială ne-a dat conştiinţa
colectivă. Noi suntem părţi din întreg.
Noi trebuie să devenim una cu oceanul.
Microcosmosul trebuie să fie trezit la macrocosmos.
După Realizarea Sinelui este trezită
conştiinţa colectivă. Voi puteţi să simţiţi propriile chakre ca şi ale altora
în mâinile voastre. Aceasta este experienţa din voi, în sistemul nervos
central. Nu este mit sau o concepţie, ce o devenire reală. Aşa cum un ou devine
pasăre, voi aţi primit o nouă naştere într-o nouă dimensiune a conştiinţei
care este conştiinţa colectivă.
AGNYA CHAKRA – al treilea ochi
Trei mesageri divine au venit pe a şasea
treaptă a evoluţie: Buddha, Mahavira şi Cristos.
Buddha a adus mesajul compasiunii şi
nonviolenţei şi a deschis calea celei de a opta religii. El a arătat cum se
poate menţine pe centru omul şi cum poate fi sublimat ego-ul evoluând prin
Kundalini pe canalul central.
Lord Mahavira ne-a învăţat nonviolenţa faţă
de sine. Mesajul său a fost foarte subtil, acela de a nu elabora gânduri
violente încât prin gentileţea minţii poate fi sublimat superego-ul. El ne-a
învăţat cum să ne ridicăm deasupra vulgarităţii.
Isus Cristos a venit pentru ca omul să-şi dea
seama de propriul ego permiţând să fie crucificat, o mare căinţă s-a născut în
om făcându-l capabil să vadă monstruozitatea propriului ego şi aceasta
i-a adus umilinţa. Cristos a iertat omenirea. El a spus că dacă cineva se roagă sincer să fie iertat, atunci el este iertat. El i-a iertat pe cei care l-au crucificat. Omul, de asemenea, trebuie să ierte, neiertând inima sa se îngreunează. Iertaţi şi lăsaţi trecutul care este mort. Astfel venirea lui Cristos a fost un progres uriaş pentru creşterea spirituală a omului pentru că a dizolvat culpabilitatea omului, i-a sublimat ego-ul, l-a învăţat să ierte şi a proclamat nemurirea spiritului. Învăţăturile Sahaja Yoga sunt acum descoperite şi de psihologi, iată cuvintele doctorului William Johnoston, Director al institutului pentru religiile orientale, Universitatea Sophia, Tokio: „Mulţi psihologi sunt de acord că traumele cele mai periculoase care există în memorie sunt supărarea presantă şi refuzul de a ierta. Din cauza ofenselor, oamenii refuză să îi accepte pe ceilalţi (ceilalţi nu sunt OK) şi să se accepte pe sine (eu nu sunt OK) şi ajung la tulburări emoţionale. Adesea rădăcina problemei este un refuz inconştient de a-şi iubi şi a-şi ierta părinţii. Şi aceasta duce la dificultăţi în a iubi şi a ierta pe ceilalţi, pentru că noi întotdeauna proiectăm imaginea părinţilor asupra celorlalţi oameni pe care îi întâlnim. Cineva poate să ierte cu mintea conştientă (şi aceasta este îndeajuns pentru a fi salvat), dar inconştient poate rămâne în urmă, trăind în afara iubirii umane.“
i-a adus umilinţa. Cristos a iertat omenirea. El a spus că dacă cineva se roagă sincer să fie iertat, atunci el este iertat. El i-a iertat pe cei care l-au crucificat. Omul, de asemenea, trebuie să ierte, neiertând inima sa se îngreunează. Iertaţi şi lăsaţi trecutul care este mort. Astfel venirea lui Cristos a fost un progres uriaş pentru creşterea spirituală a omului pentru că a dizolvat culpabilitatea omului, i-a sublimat ego-ul, l-a învăţat să ierte şi a proclamat nemurirea spiritului. Învăţăturile Sahaja Yoga sunt acum descoperite şi de psihologi, iată cuvintele doctorului William Johnoston, Director al institutului pentru religiile orientale, Universitatea Sophia, Tokio: „Mulţi psihologi sunt de acord că traumele cele mai periculoase care există în memorie sunt supărarea presantă şi refuzul de a ierta. Din cauza ofenselor, oamenii refuză să îi accepte pe ceilalţi (ceilalţi nu sunt OK) şi să se accepte pe sine (eu nu sunt OK) şi ajung la tulburări emoţionale. Adesea rădăcina problemei este un refuz inconştient de a-şi iubi şi a-şi ierta părinţii. Şi aceasta duce la dificultăţi în a iubi şi a ierta pe ceilalţi, pentru că noi întotdeauna proiectăm imaginea părinţilor asupra celorlalţi oameni pe care îi întâlnim. Cineva poate să ierte cu mintea conştientă (şi aceasta este îndeajuns pentru a fi salvat), dar inconştient poate rămâne în urmă, trăind în afara iubirii umane.“
Cristos l-a iniţiat pe om în marele adevăr
spiritual al Sfântului Spirit şi i-a revelat legile avertizând pe om de
păcatele împotriva Sfântului Spirit. Reflectarea Sfântului Spirit Primordial în
interiorul nostru este Kundalini, Mama noastră. Botezul are semnificaţia
trezirii acestei energii latente şi darea realizării sinelui. Zona fontanelei (
talu) este Brahmaranda (canalul de intrare în Brahma Shakti, atotcuprinzătoarea
Iubire Divină).
Botezul adevărat este deschiderea acestei
Brahmarandra.
Gândirea negativă, obiceiurile rele, ochii
rătăcitori, adulterini perturbă acest centru. Rătăcirea ochilor perturbă
atenţia centrului şase. Deoarece nervul optic este în legătură cu acest centru,
prea multă distracţie vizuală sustrage energia acestui centru, de aceea
urmărirea excesivă a televizorului şi cinematografului este dăunătoare pentru
ochi.
Când se transcende atât mintea cât şi
intelectul, Agnya chakra, poarta Împărăţiei lui Dumnezeu, se deschide pentru a
trece Kundalini prin ea. Cristos a spus de asemenea, că numai acelor inocenţi
precum copii şi plini de credinţă li se va permite trecerea prin această
poartă.
Noţiunile greşite despre Dumnezeu formează
blocaje pe acest centru. Unii oameni religioşi devin dogmatici, ei urmează
strict litera scripturii omiţând esenţa profeţilor. Nu trebuie să devenim rigizi. Trebuie urmat spiritul lui
Buddha, nu buddhismul, Cristos nu creştinismul. Dacă vă atârnaţi poza unui
Rolls Royce de gât şi credeţi că sunteţi la volanul lui , sunteţi capabili să
vă deplasaţi măcar un inch?
SAHASRARA – Lotusul cu o mie de petale
„Dar omul ignorant, care nu are credinţă,
care are o natură şovăielnică, piere. Pentru un suflet şovăitor nu există nici
lumea aceasta nici lumea cealaltă, nici vreo bucurie. Trebuie să avem o bază
pozitivă pentru a trăi, o credinţă neclintită în adevăr cu care putem rezista
încercărilor vieţii.“
(Bhagavat Gita
IV, 40)
trecând prin centrul şase se intră în
lotusul cu o mie de petale, locul în care mintea şovăielnică nu poate ajunge.
La acest nivel trebuie să aveţi încredere totală în Sfântul Spirit, deoarece
împărăţia pe care o aveţi înainte este împărăţia spiritului, în care se
transcende mintea şi intelectul.
Acest centru conţine localizarea subtilă
(petale)a celorlalţi şase centri şi îi integrează: se intră în conştiinţă
colectivă şi se devine oglinda acestei conştiinţe. Nu mai există loc pentru
dezvoltarea individualităţii, devii universal. Unitatea şi integrarea devin
spontane.
Când conştiinţa umană este conectată cu
infinitul, devine infinită. Apare spontan iluminarea. Înţelepţii au preaslăvit
aceasta şi au exprima-o poetic ca o uniune prin iubire. Buddha a numit-o vid,
Mahavira a folosit termenul de nirvana, vedele au denumit-o moksha. Iar Cristos
a denumit-o Împărăţia Cerurilor.
„Mii de percepţii florale răspândesc
parfumul lor desăvârşit!
Şi nimeni nu poate spune cum dintr-un centru
aşa de mic izvorăşte atâta dulceaţă.
Uitând că din acest centru izvorăşte
Eternitatea.“
William
Blake
VIBRAŢIILE DIVINE
Noi toţi am auzit despre Divin, despre
atotpătrunzătoarea putere a Iubirii Divine. Nu am văzut-o nici odată, dar am
văzut lucrul ei. De exemplu, tot ce facem noi este un lucru mort. Tot lucrul
viu este făcut de puterea Divină (Brahma Shakti). Noi nu putem transforma o
floare în fruct, dar acest lucru viu este făcut de puterea Divină. Noi nu putem
crea nimic viu. Noi putem transforma un lucru mort în alt lucru mort, dar noi
nu putem crea nici un atom sau nici un alt element.
Această putere Divină este necunoscută
minţii noastre conştiente până când noi primim Realizarea Sinelui.
Îndată ce Kundalini străpunge zona
fontanelei, se intră în inconştientul colectiv, ceea ce înseamnă că devenim
conştienţi de puterea Divină (prin propriul sistem nervos central). Devenim mai
subtili şi începem să simţim această putere atotpătrunzătoare Divină în
degetele noastre.
Spiritul care rezidă în inimă este
reflectarea Atotputernicului Dumnezeu. Când am primit conectarea la spirit,
noi am primit iluminarea. Pe de o parte devenim conştienţi în mod colectiv deoarece
aceasta este caracteristică fiinţei colective. Pe de altă parte devenim
conştienţi de atotpătrunzătoarea putere Divină. În degetele noastre începem
să simţim vibraţiile ca o briză răcoroasă.
În această nouă conştiinţă vibratorie pe de
o parte putem simţi ce chakre nu funcţionează bine şi pe de altă parte putem
lucra pentru corectarea acestor centri subtili şi trata părţile corpului
afectate.
În Sahaja Yoga, întreaga cunoaştere a
acestor vibraţii şi utilizarea lor este dată gratuit. Aceste vibraţii nu pot fi
întrebuinţate greşit. Când sahaja yoghinul este potenţial stabilizat, el poate
da realizarea altuia fără nici o dificultate, prin ridicarea lui Kundalini.
MEDITAŢIA
După realizarea sinelui simţim că meditaţia
este o stare a existenţei, noi nu medităm dar intrăm în meditaţie şi suntem în
meditaţie. Un sahaja yoghin poate fi întotdeauna în meditaţie.
După realizare simţim briza răcoroasă a
Sfântului Duh deasupra fontanelei şi în degete. Astfel experienţa (bodha)
trezirii lui Kundalini este simţită în mod real. De asemenea, putem simţi vibraţiile
sub forma unei brize răcoroase emise de Shri Mataji Nirmala Devi, de fotografia
sau de înregistrările imaginii sau vocii Sfinţiei Sale. Aceasta este
experimentarea atotpătrunzătoarei puteri a Iubirii Divine (Brahma Shakti). Şi
noi simţim aceasta pentru că acum suntem iluminaţi şi nervii noştri sunt
iluminaţi.
Primirea realizării poate fi uneori
zguduitoare. La alţi oameni este gradată. După prima ascensiune, la mulţi
oameni Kundalini coboară pentru a repara unele chakre. Iar ei trebuie să
lucreze pentru a coopera cu ea.
Când închideţi ochii pentru meditaţie,
diferite stări vă afectează. Dacă aţi început bine ziua, când închideţi ochii
pentru meditaţie vă simţiţi mulţumiţi şi meditaţia merge bine. Dacă sunteţi
agitaţi, mintea voastră este neliniştită şi astfel va fi şi meditaţia voastră.
Această iritare este de la ego şi superego,
deoarece spiritul nu cunoaşte supărare.
După acest stadiu în încercarea de a medita
se ajunge la stadiul de linişte şi relaxare totală prin stabilizarea realizării
sinelui, dar aceasta nu se întâmplă de la început.
Uneori Kundalini nu se ridică până sus de la
început, alteori când închideţi ochii evenimentele zilei încep să se deruleze.
Când închideţi ochii, atenţia care până
atunci era focalizată pe exterior, se interiorizează.
Vibraţiile sunt pretutindeni. De îndată ce
aţi început să vă simţiţi vibraţiile proprii, puteţi simţi orice influenţă din
afară care vă tulbură aceste vibraţii. De exemplu, dacă sunteţi în compania
unui individ sau a unui grup de oameni la care simţiţi căldură în vibraţiile
voastre, atunci puteţi să vă protejaţi de influenţa lor negativă.
Începeţi-vă ziua şi trăiţi-vă viaţa în
aceeaşi armonie pe care o simţiţi în meditaţie.
În Sahaja Yoga, care este darul pe care Shri
Mataji Nirmala Devi l-a făcut omenirii, există multe modalităţi de a vă
îmbunătăţi meditaţia, care sunt simple şi spontane.
EPILOG
Într-o perioadă critică pentru omenire, acum
6000 de ani, Lord Krishna a venit pentru a susţine Dharma şi a spus în Bhagavat
Gita: „Întotdeauna când există un declin al dreptăţii şi o creştere a
nedreptăţii, eu mă încarnez.“ Acum 2000 de ani, într-o perioadă de întuneric,
Cristos a venit să salveze omenirea. El a spus: „ Mă voi ruga Tatălui şi El vă
va trimite un Mângâietor, care va rămâne cu voi pentru totdeauna.“ În această perioadă atât de tulbure pentru
omenire, în zilele noastre, Divinul a binecuvântat omenirea după cum a promis
şi a venit Shri Mataji Nirmala Devi.
Profeţiile se împlinesc. În America, Jeanne
Dixon a prevăzut naşterea următorului avatar (încarnare divină) aproximativ în
1924. (Shri Mataji Nirmala Devi s-a născut la 21 martie 1923)
În Anglia, William Blake a fost profetul
care a anunţat foarte clar în poezia sa era care va veni, când oamenii lui
Dumnezeu vor deveni profeţi şi vor avea puterea să îi facă şi pe alţii profeţi
(sahaja yoghinii dând realizarea altora prin puterea lui guru tatwa).
Multe din locurile special menţionate de
William Blake s-au dovedit a fi în strânsă legătură cu dezvoltarea Sahaja Yoga
în Anglia, mai ales valea Labeth, unde a fost stabilit primul ashram şi alte
localităţi în care are reşedinţa Shri Mataji.
Cel mai vestit dintre scriitorii antici care
au făcut previziuni este Brigu Rishi care a trăit acum 2000 de ani. În cele
două tratate ale sale Brigu Samhita şi Nadi Granth, descrie respectiv
horoscopul omului în funcţie de data naşterii, şi evenimentele viitoare din
această lume având semnificaţii spirituale.
Nadi Granth a fost editat cu un comentariu
în marathi aparţinând unui alt înţelept Bujander, acum 300 de ani. În Nadi
Granth se apreciază că în anul 1970 va începe o nouă transformare în conştiinţa
umană (termenul sanskrit este manvanter).
Vaivastav (perioada precedând Kali Yuga) şi
însăşi Kali Yuga se vor sfârşi. Atunci omul va stăpâni puterea sa supremă
(spiritul).
După moartea unui yoghin în 1922
(Venkataswami), un important maha yoghin se va naşte. Acest maha yoghin va fi o
încarnare a Sfântului Duh şi va întruchipa toate puterile divine ale lui Dumnezeu
(Parabrahma) şi va controla puterile divine; va avea puterea de face şi de a nu
face (kartrum akartrum shakti). În acele
timpuri, căutătorii adevărului se vor consacra dedicaţiei (bakti); cunoaşterii
(gyana) pentru a ajunge la bucuria eliberării (moksha). Astfel, ei vor ajunge
la împlinirea sentimentului de datorie în viaţă (itikartavya) şi la
înţelegerea inimii. În acele zile va fi trezită energia spirituală Kundalini.
Prin graţia unei metode fără precedent introduse de acel maha yoghin, căutătorii
vor putea ajunge la bucuria eliberării spontan şi vor fi capabili să vadă
ridicarea lui Kundalini.
Nu va fi nevoie de părăsirea trupului pentru
a trăi în samadhi (o metodă care se adopta, de a se închide într-o peşteră şi
de a muri pe perioada meditaţiei). Dar prin capacitatea acelei yoga se va putea
obţine chiar victoria asupra morţii.
Nu va fi nevoie să vă părăsiţi trupurile sau
să vă gândiţi la o nouă reîncarnare. Sufletele realizate prin această yoga nu
vor mai avea griji privind hrana, îmbrăcămintea sau adăpostul. Bolile şi
dereglările mentale vor fi complet înlăturate încât oamenii nu vor mai avea
niciodată nevoie de aceste instituţii numite spitale.
Ei vor avea o putere de a dezvolta corpul
subtil şi alte puteri…
Noi suntem capabili să recunoaştem încarnarea
pe care a descris-o Isus Cristos: Mântuitorul, Sfătuitorul, Mângâietorul care
vă va învăţa tot adevărul.
Mulţi profeţi au arătat că această încarnare
va fi o întrupare a aspectului feminin – Sfântul Spirit sau Adi Shakti din
tradiţia indiană.
Toate aceste profeţii se împlinesc prin viţa
şi activitatea Sfinţiei Sale Shri Mataji Nirmala Devi.
Shri Mataji s-a născut în centrul geografic
al Indiei, într-o localitate de deal numită Chindwara, exact la amiaza zilei de
21 martie 1923, ziua echinocţiului de primăvară, când ziua şi noaptea sunt
egale. La 5 mai 1970 Shri Mataji a deschis Sahasrara chakra planetară şi a
introdus metoda Sahaja Yoga prin care realizarea sinelui este primită fără
efort, fără penitenţe şi fără posturi de către căutători.
Spiritul se manifestă în starea de martor şi
oamenii vor reuşi să se detaşeze. Mii de căutători au simţit ridicarea lui
Kundalini când Shri Mataji a trezit puterile secrete ale centrului şapte.
C.J. Jung a scris despre inconştientul
colectiv al umanităţii pe care el însuşi l-a întrezărit în stare de vis şi de
veghe. El de asemenea, a simţit şi a scris că acest nivel colectiv poate fi
atins printr-un proces de maturizare interioară, prin înlăturarea iluziilor şi
fantasmelor care ascund realitatea colectivă şi împiedică transformarea ei
într-o conştiinţă colectivă.
Sahaja yoghinii ştiu că astfel lucrează
Kundalini însăşi în fiecare. Această cunoaştere vine după realizarea sinelui.
De asemenea, ei ştiu că stabilizându-şi realizarea, dând-o şi altora,
problemele lor de bani, hrană, adăpost se rezolvă în mod miraculos. Aceasta noi
am văzut şi am experimentat. Este un fapt. Cunoaşterea vibratorie este
cunoaşterea absolută.
Shri Mataji iradiază această cunoaştere care
este mai presus de cunoaşterea raţională – este ca germinarea seminţei şi
transformarea ei într-un arbore.
Aceasta este Revelaţia şi Testamentul
timpurilor moderne.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu